رد کردن پیوندها

پک درمان کنترل خشم در کودکان

شما را به فراتر از درمان لکنت زبان خواهیم رساند.

1. بازی ها

تکنیک تنفس عمیق در بازی شمع فوت کردن برای کاهش اضطراب کودکان مناسب است.

اختلال تنفسی و درمان لکنت زبان | گفتار درمانی

دانشمندان دریافته‌اند که در خاک میکروبهایی وجود دارد که کار با آن باعث ایجاد خوشحالی و ازبین رفتن افسردگی می‌شود.

هدف از بازی با این اسباب بازی‌ها در درجه اول سرگرمی است، اما برای کودکانی که نیاز به چیزی غیر از سرگرمی دارند،این وسایل برای کاهش استرس، افزایش تمرکز یا کاهش اضطراب استفاده می‌شوند.

خمیر بازی  به کودکان کمک می‌ کند تا در صورتی که ناراحتی و استرسی دارند آن را از طریق فشار دادن یا ساخت اشکال نامفهوم تخلیه کنند.

یکی از راه های کاهش استرس بیان احساسات میباشد، که نقاشی میتواند در این زمینه راهگشا باشد. مطالعات زیادی در روانشناسی نشان داده که با نقاشی کردن کودک این فرصت را پیدا میکند تا با احساسات منفی و مشکلات آزار دهنده خود روبه رو شود و آنها را به نحو عالی تخلیه کند.

یکی از دلایل مفید بودن لگو برای مغز این است که باعث افزایش تمرکز می‌شود. بازی‌ای که در آن کودک به طور فعال درگیر تفکر است، تأثیر مثبتی بر رشد توجه او خواهد داشت. به صورت کلی، لگو می‌تواند استرس را از کودک شما دور کند و آن را غرق بازی کند.

گفتار درمانی و بهترین درمانگر گرفتگی و لکنت زبان

عروسک های شنی باعث افزایش آرامش و کاهش استرس می شود.

ماندلا کشیدن و رنگ آمیزی ماندلا ها به آرامش و کاهش اضطراب و استرس کمک شایانی میکند.

این اسباب بازی به عنوان ابزاری برای آرام بخشی و تمرکز ساخته شده و به عنوان ابزار کاهش استرس تبلیغ می‌شود. عده‌ای از دانشمندان معتقدند که این اسباب بازی برای سلامتی مفید است و می‌تواند برای افرادی که دارای مشکل تمرکز یا بی‌قراری و نگرانی بیش از حد هستند (مانند مبتلایان به بیش فعالی، اوتیسم یا اضطراب) کاربرد داشته باشد و مانند یک مکانیزم رهایی استرس و نگرانی کار ‌کند.

درمان لکنت زبان و اختلال گفتاری

دستان ما یکی از خروجی‌های ابراز خلاقیت است و حس لامسه اهمیت بسیار بالایی در این زمینه دارد.
شکل دادن به گِل و تولید محصول نهایی نیازمند تمرکز بسیار بالایی است، بنابراین عوامل بیرونی که حواس را پرت کنند به حداقل رسیده و درنتیجه، استرس‌ ها و نگرانی‌ ها نیز کاهش می‌ یابند.

گفتار درمانی کودک 2 ساله

مکعب روبیک نیز جزو بازی هایی است که سبب کاهش اضطراب کودکان می شود. بچه ها باید شیوه های مختلفی را امتحان کنند تا مکعب را به درستی کامل نمایند.

گفتار درمانی و درمان لکنت زبان اسکیلا

کودکان می‌توانند خمیر اسلایم را فشار دهند، بکشند، له کنند و پیچ و تاب دهند تا به مدیریت اضطراب کمک کنند یا از آن به عنوان یک ابزار آرام بخش استفاده کنند. بازی با خمیر اسلایم همچنین می‌تواند راهی عالی برای کمک به تمرکز یا حفظ توجه کودک باشد

قلاب ماهیگیری آهنربایی در انجام این بازی نیاز به تفکر و تمرکز است و باعث می شود افراد تمام فکرشان درگیر آن شود و از استرس دور شوند.

2. دیگر

دومینو را نمی‌توان فقط به عنوان یک اسباب بازی ضد استرس معرفی کرد. بازی با دومینو علاوه بر کاهش استرس به بالا رفتن خلاقیت و توانایی اضافه می‌کند. وقتی قطعات دومینو را کنار هم می‌چینید، تمرکز خواهید کرد. در پی آن با فروریختن بلوک‌هایی که چیده‌اید، حس بهتری در کودک ایجاد خواهد شد.

می‌توانیم پازل را به عنوان بهترین اسباب بازی ضد استرس در هر رنج سنی معرفی کنیم.
چیدن پازل به شما کمک می‌کند تا از احساسات استرس زای درونی خود کمی دور شوید.

یکی از کارهایی که اکثر افراد زمان استرس انجام می‌دهند، دست زدن به موها و کف سر است. ماساژ دادن پوست سر و بازی کردن با موها در حد به سزایی از میزان استرس می‌کاهد و به تخلیه اضطراب کمک می‌کند. برای اینکه از این راهکار استفاده کنید می‌توانید یک ماساژور سر تهیه کنید و خیلی راحت کف سر خود را ماساژ دهید. با این کار علاوه بر ایجاد گردش خون بهتر در کف سر به رفع استرس روزانه نیز کمک خواهید کرد.

توپ های مدیتیشن چینی

این وسیله برای آرامش و ایجاد حس قدرت در فرد بسیار موثر است کافی است که در هنگام استرس و یا اعصبانیت آن را بین انگشتان خود جابه جا کنید و از تولید صدای آن لذت ببرد.

ساخت عروسک های بادکنکی

3. خوراکی

چای اسطوخودوس و نقش آن در کاهش استرس

بلوبری

چای بابونه

نخود

کلم بروکلی

تخمه آفتابگردان

 

کنجد و غذاهای تهیه‌شده با آن

سیر

جعفری

ماهی

تخم‌مرغ

سیب‌زمینی شیرین