رد کردن پیوندها

27 روش باورنکردنی درمان لکنت زبان

شما را به فراتر از درمان لکنت زبان خواهیم رساند.

این 27  روش باورنکردنی جامع‌ترین  تکنیک‌های درمان لکنت زبان است که در هر جایی نمی‌توانید پیدا کنید. اگر احساس می‌کنید که درمان لکنت زبان خود خسته شده اید، پس از اتمام این مقاله، دیگر این احساس را نخواهید داشت .

در زیر هر استراتژی مفیدی برای درمان لکنت که باید بدانید ، سازمان‌دهی شده بر اساس بهترین سن برای استفاده از آن‌ها را پیدا می‌کنید، که به زبانی ساده و قابل فهم همراه با مثال‌های تمرینی و پیوندی به منبع آن نوشته شده است.

درمان در دروان کودکی(بین 2 تا 6 سال)

درمان آن ها معمولاً در مورد تغییر محیط اطراف کودکی است که لکنت دارد، تا مغز او بتواند به تنهایی او را مسلط تر کند، به جای اینک یک کودک بر تکنیک های گفتاری پیچیده مسلط شود. 

این چند مورد زیر برخی از بهترین تغییراتی است که می توانید در محیط آنها ایجاد کنید.

تکنیک گفتار آهسته (برای والدین)

این تکنیک دو کار را انجام می دهد: اول اینکه برای فرزند شما مدل سازی می کند که چگونه صحبت کردن روان تر و روان تر به نظر می رسد و دوم اینکه زمان بیشتری را به مکالمه اختصاص می دهد تا کودک شما کمتر احساس عجله کند (و در نتیجه روان تر باشد).

نحوه انجام تکنیک گفتار آهسته:

  1. هر زمان که با کودک خود صحبت می کنید که لکنت دارد، آگاهانه سرعت کلمات خود را یک یا دو درجه کاهش دهید.
  2. «به جای اینکه که سریع حرف بزنین مثل بریم مامان بزرگتونو ببینیم.
  3. کمی آهسته تر صحبت کنید،  مثل این:کمی    زمان      بیشتری     را    صرف    صحبت کردن     راحت   و    آهسته کنید.
  4. همچنین می‌توانید با اضافه کردن مکث‌های بیشتر در مکان‌های طبیعی و نگه داشتن ضربان بیشتر از حد معمول، سرعت گفتار خود را کاهش دهید:
  5. “به جای اینکه مثل این حرف بزنی و مکث نکنی…
  6. بیشتر به این شکل صحبت کنید…….با مکث های جزئی که در طول سخنرانی خود پاشیده می شود…….به آن آرامش بیشتری بدهید، راحت تر، و…….راه را در مورد آن باز کنید.”
  7. همچنین، در ابتدای جملات، جایی که کودکانی که لکنت زبان دارند، سخت‌ترین حالت بیان آن را دارند، گفتار خود را با کشش آگاهانه شروع اولین کلمه در جمله، کاهش دهید:
  8. وقتی با فرزندتان صحبت می کنید یا با او بازی می کنید، اولین کلمه را در هر جمله بیان کنید. این به آنها نشان می دهد که زمان بیشتری برای صحبت کردن و بیان حرف هایشان دارند.”
  9. همچنین، می‌توانید جملات فرزندتان را با سرعت کمی آهسته‌تر به او منعکس کنید تا به آن‌ها نشان دهید که چگونه به نظر می‌رسد:
  10. پس اگر بگویند، من امروز به کلاس موسیقی رفتم و گیتار زدیم!» شما فقط می گویید “امروز به کلاس موسیقی رفتی و گیتار زدی؟” به روشی بسیار آهسته، آسان و آرام.

همه این ها در ابتدا کمی عجیب به نظر می رسد. اما می تواند بسیار کمک کند. و بچه ها تقریباً ناخودآگاه آن را برمی دارند. و سپس می تواند نحوه صحبت آنها را تغییر دهد.

تکنیک کاهش تقاضا (برای والدین)

اگرچه ما اغلب به آن فکر نمی کنیم، صحبت کردن بدون زحمت در مقابل مردم می تواند بسیار دشوار باشد، به خصوص اگر کودک شما لکنت زبان داشته باشد.

به همین دلیل است که برای کودکانی که لکنت زبان دارند بسیار قدرتمند است اگر خواسته‌هایی که در مورد صحبت کردن از آن‌ها می‌شود، به عقب برگردانده شود.

بار سبک تر صحبت کردن منجر به سخنرانی راحت تر و روان تر می شود.

در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

  • روزانه تایم مشخصی با فرزندتان تنها باشید، فقط شما و او.
  • اجازه دهید آنها در مورد آنچه با آن بازی می کنند وعلاقه دارند صحبت کنند و شما هم به صحبت ان ها اهمیت بدهید. هر چیزی که آنها به آن علاقه دارند همان چیزی است که شما باید به آن علاقه داشته باشید.
  • جملات آنها را به جای آنها تمام نکنید یا حدس نزنید که آنها می خواهند چه بگویند، حتی اگر احساس می کنید که می خواهید کمک کنید.
  • به جای سؤال کردن، نظرات بیشتری بدهید تا احساس نکنند روی صندلی داغ نشسته‌اند (مثلاً وقتی در مورد یک آدم فضایی صحبت می‌کنید، به جای «او اکنون چه می‌کند» بگویید «او در حال سوار شدن در سفینه است».
  • وقتی سؤالی می‌پرسید، به‌جای سؤال‌های «باز» که به زبان پیچیده‌تری نیاز دارند، سؤال‌های «بسته» را از آنها بپرسید، که می‌توان با یک کلمه یا واقعیت کوچک پاسخ داد.                                  به عنوان مثال، به جای اینکه بپرسید “امروز در مدرسه چه کار کردید؟” که پاسخ آن بسیار باز و پیچیده است، می توانید بپرسید، “آیا امروز به کلاس هنر رفتی؟” و بعد از آن، “آیا آن را دوست داشتی؟” که فقط به پاسخ “بله” یا “نه” نیاز دارند.
  • بین نوبت های مکالمه مکث کوتاهی بگذارید. وقتی چیزی می پرسند یا می گویند، قبل از پاسخ دادن، یک زره مکث کنید تا به آنها نشان دهید که زمان بیشتری برای صحبت کردن دارند.
  • هر بار که چیزی می گویند، مهم نیست که چگونه مطرح می شود، کاری کنید که احساس کنند آنچه گفته اند برای شما در آن لحظه مهم ترین و معنی دارترین چیز در کل جهان است. 
 

در زندگی، کودکان خردسالی که لکنت زبان دارند، اغلب می توانند در رقابت ارتباطات شکست بخورند. به آنها راه آسان تری بدهید تا بتوانند برنده شوند. آنها اغلب به دلیل آن مسلط تر خواهند بود.

تکنیک بازخورد کلامی (برای والدین)

 

مغز ما (مخصوصاً مغز کودکان) کاملاً باورنکردنی است. آنها مانند خمیر هستند و به سادگی بر اساس بازخورد بیرونی که دریافت می کنیم تغییر می کنند.

 

فقط برای کودکان 3 تا 6 ساله، پاسخ‌های کلامی در مورد گفتار کودک می‌تواند به مغز آنها کمک کند تا بدون یادگیری آگاهانه تکنیک‌های پیچیده، روان‌تر صحبت کند. مغز آنها این کار را به تنهایی انجام می دهد.

 

پنج نوع پاسخ هست که والدین می توانند بر اساس گفتار فرزندان خود به آنها بدهند:

 

برای سخنرانی روان:

 

  1. آنها را تحسین کنید: «خوب صحبت کردن. بدون ضربه!» “این صحبت زیبا و روان بود” یا “من عاشق سخنرانی راحت و آسان تو هستم، مرد!” صادق باشید و کودک را به روش خاص خود که دوست دارند تحسین کنید.
  2. از آنها بخواهید که صحبت های خود را ارزیابی کنند: “آیا آن روان بود؟” «آیا برآمدگی‌هایی در آنجا وجود داشت؟»
  3. به سادگی گفتار بدون لکنت را بپذیرید: «آرام بود»، «بدون ضربه»، «دوباره صاف». این یک بیانیه واقعی است و یک نظر مثبت نیست.

 

بیشتر نظرات باید اینها باشد. آنهایی که برای گفتار روان ساخته شده اند.

 

همچنین می‌توانید برخی (هر چند به ندرت) را برای گفتار بدون ابهام و آشکارا با لکنت اضافه کنید:

 

  1. ابتدا، به سادگی لکنت را بپذیرید: «کمی ناهموار،» «این کلمه گیر کرده است».
  2. از خود بخواهید: «آیا می‌توانی دوباره به آرامی این را بگوییم؟» “دوباره آن را امتحان کن.” این باید نادرترین پاسخی باشد که داده می شود و اگر فرزند شما به هر نحوی به آن واکنش منفی نشان داد، آن را قطع کنید.

 

این پاسخ‌ها ابتدا به عادی‌سازی لکنت زبان کمک می‌کنند و آن را تبدیل به چیزی می‌کنند که در مورد آن صحبت می‌شود، چیزی که در فرهنگ ما نادر است.

 

سپس آنها به تشویق تغییر مغز به سمت گفتار روان با ارائه تقویت مثبت برای آن در زندگی روزمره کمک می کنند.

تکنیک گفتار با زمان هجا

 

گفتار هجای زمان‌دار تکنیکی است که با تمرین هر روزه می‌تواند به کودکان کمک کند تا 96 درصد لکنت زبان خود را کاهش دهند. از توانایی ریتم برای القای گفتار روان استفاده کرد.

 

چگونه انجامش بدهیم:

 

  1. با دیدن تصاویر با فرزندتان شروع کنید و در مورد آنچه می بینید صحبت کنید.
  2. همانطور که هر دوی شما صحبت می کنید، هر بار یک هجا را بگویید، کلمات خود را به هجا تقسیم کنید و بعد از هر کدام یک فاصله دهید.

 

ممکن است فکر کنید که این باعث می‌شود شما خیلی عجیب به نظر برسید و در ابتدا کمی عجیب به نظر می‌رسد، اما اگر از لحن عادی صدای خود استفاده کنید و با سرعت معمولی خود صحبت کنید، به سادگی مرزهای مشخصی را در اطراف هر هجا اضافه کنید، آن را عادی‌تر می‌کنید.

 

هنگامی که فرزند شما می تواند این کار را با نگاه کردن به تصاویر به عنوان یک راهنما انجام دهد، شروع به استفاده از گفتار روبات در مکالمه روزمره کنید.

 

از این نوع گفتار در جلسات تمرینی ویژه 5 تا 10 دقیقه ای حدود پنج بار در روز استفاده کنید و فرزندتان را تشویق کنید تا در صورت تمایل خارج از آن زمان ها از آن استفاده کند.

 

کارآزمایی‌های بالینی فاز دوم نشان داد که کودکان (3 تا 12 ساله) که فقط 5 تا 10 دقیقه چهار تا شش بار در روز به مدت 9 تا 12 ماه، گفتار هجای زمان‌دار را در مکالمه تمرین می‌کنند، لکنت زبان خود را تا 96 درصد کاهش می‌دهند.

 

نتایج مشابهی در بزرگسالان دیده نشده است، اما احتمالاً به این دلیل که سیستم گفتاری مغز آنها در حال حاضر سخت است و به آسانی تغییر نمی کند.

درمان لکنت زبان در سن مدرسه (6-12 سال)

هنگامی که کودکان به 6 سالگی می رسند، بیشتر آنها در مدرسه هستند (از این رو “سن مدرسه”) و تمام درمان ها از اینجا به بعد “درمان مستقیم” نامیده می شود: از آنها برای ایجاد تغییرات مستقیم در گفتارشان کمک می گیرد.

 

هنگامی که صحبت از درمان مستقیم به میان می آید، دو گروه اصلی وجود دارد: اصلاح لکنت (که لکنت آسان نیز نامیده می شود) و شکل دهی روان (که به آن بازسازی گفتار و گفتار طولانی نیز می گویند).

 

هدف اصلی اصلاح لکنت این است که لکنت داشته باشد اما سریع، آسان و بدون دردسرتر لکنت کند تا گفتار فرد بتواند سریعتر به جلو حرکت کند.

 

هدف اصلی شکل‌دهی روانی حذف لکنت است تا فرد روان به نظر برسد و گفتارش سریع‌تر جلو بیاید.

 

می‌پرسید چرا یک رویکرد برای درمان لکنت نمی‌خواهد به طور کامل و کامل لکنت را از بین ببرد؟ زیرا لکنت، به راحتی، کار بسیار کمتری نسبت به تلاش برای از بین بردن کامل آن نیاز دارد.

 

که یک نکته مهم را در مورد درمان لکنت بیان می کند: بسیاری از مردم نظرات مختلفی در مورد “بهترین” راه درمان لکنت دارند. و بسیاری از آنها کاملاً درست هستند. در نهایت، چیزهای مختلف برای افراد مختلف کار می کند. یا خیلی چیزها برای یک فرد مفید خواهد بود.

 

به سادگی آنچه برای شما مفید است را بردارید و بقیه را رها کنید.

 

درباره مکانیسم گفتار بیاموزید

 

صحبت کردن پیچیده ترین کاری است که انسان ها انجام می دهند.

 

پس از دریافت سیگنال‌هایی از مغز، هر بار که دهان خود را برای صحبت باز می‌کنیم، بیش از 100 ماهیچه دقیقاً در یک دهم ثانیه با یکدیگر هماهنگ می‌شوند.

 

اولین قسمت بزرگ دیافراگم ما است، ماهیچه ای که در زیر ریه های ما قرار دارد و به سمت پایین کشیده می شود و هنگام نفس کشیدن ریه های ما را پر از هوا می کند.

 

هوا برای گفتار ما مانند گاز برای ماشین است: بدون آن نمی‌توان رفت.

 

سپس آن هوا از طریق حنجره یا جعبه صوتی در گردن ما عبور می کند، جایی که تعدادی ماهیچه کوچک تارهای صوتی ما را به ارتعاش در می آورند تا هوا را به صدا تبدیل کنند که ما آن را به عنوان صدای خود می شناسیم.

 

سپس آن صدا از طریق دهان و بینی ما عبور می کند، جایی که زبان، لب ها و دندان های ما (در میان برخی دیگر) آن را به صداهای قابل تشخیصی که هنگام صحبت می کنیم، شکل می دهد.

 

تقریباً 45 مورد از این صداهای گفتاری در زبان انگلیسی وجود دارد. ممکن است فکر کنید، “45 صدا … اما من فکر کردم ما فقط 26 حرف داریم؟”

با این حال، برخی از حروف می توانند بیش از یک صدا باشند. مانند اینکه چگونه یک “e” می تواند هم صدای “eh” را در “pet” و هم “ee” را در “Pete” ایجاد کند. دو صدای مختلف “گفتار”، یک حرف.

 

آن 45 صدای گفتار به دو گروه تقسیم می شوند. واکه ها صداهایی هستند که صدای ما در آن ها روشن است و مکانیسم صوتی ما (دهان و گلو ما) باز است.

 

صامت ها صداهایی هستند که صدای ما در آنها خاموش یا روشن است و مکانیسم های صوتی ما انقباض یا انسداد وجود دارد (مانند لب های ما به هم نزدیک می شوند تا صدای “p” تولید کنند).

 

بهترین شواهد نشان می‌دهد که اتصالات عصبی ضعیف‌تر باعث می‌شود این سیستم گفتاری سریع و بسیار دقیق در افرادی که لکنت دارند بدتر عمل کند و منجر به نوع گفتار نامرتبط شود که همه ما می‌شناسیم.

 

 

تکنیک گفتار با زمان هجا (تکنیک گفتار روبات نیز می‌گویند)

 

گفتار زمان‌دار هجا که قبلاً در بخش درمان سن پیش‌دبستانی ذکر شد، تکنیکی است که با تمرین هر روزه، می‌تواند به کودکان کمک کند تا 96 درصد لکنت خود را کاهش دهند. از توانایی ریتم برای القای گفتار روان استفاده کرد.

 

چگونه انجامش بدهیم:

 

با دیدن تصاویر با فرزندتان شروع کنید و در مورد آنچه می بینید صحبت کنید.

 

همانطور که هر دوی شما صحبت می کنید، هر بار یک هجا را بگویید، کلمات خود را به هجا تقسیم کنید و بعد از هر کدام یک مرز قرار دهید:

 

به جای این حرف زدن…

 

اینطوری صحبت کنید، هر کلمه را وارد کنید.

 

ممکن است فکر کنید که این باعث می‌شود شما خیلی عجیب به نظر برسید و در ابتدا کمی عجیب به نظر می‌رسد، اما اگر از لحن عادی صدای خود استفاده کنید و با سرعت معمولی خود صحبت کنید، به سادگی مرزهای مشخصی را در اطراف هر هجا اضافه کنید، آن را عادی‌تر می‌کنید.

 

هنگامی که فرزند شما می تواند این کار را با نگاه کردن به تصاویر به عنوان یک راهنما انجام دهد، شروع به استفاده از گفتار روبات در مکالمه روزمره کنید.

از این نوع گفتار در جلسات تمرینی ویژه 5 تا 10 دقیقه ای حدود پنج بار در روز استفاده کنید و فرزندتان را تشویق کنید تا در صورت تمایل خارج از آن زمان ها از آن استفاده کند.

 

کارآزمایی‌های بالینی فاز دوم نشان داد که کودکان (3 تا 12 ساله) که فقط 5 تا 10 دقیقه چهار تا شش بار در روز به مدت 9 تا 12 ماه، گفتار هجای زمان‌دار را در مکالمه تمرین می‌کنند، لکنت زبان خود را تا 96 درصد کاهش می‌دهند.

 

نتایج مشابهی در بزرگسالان دیده نشده است، اما احتمالاً به این دلیل که سیستم گفتاری مغز آنها در حال حاضر سخت است و به آسانی تغییر نمی کند.

 

تکنیک لغو (که تصحیح پس از بلوک نیز نامیده می شود)

 

بسیاری از اوقات، افرادی که لکنت دارند، در حالی که سعی می کنند کلمات خود را به زبان بیاورند، تنش زیادی در دهان و گلوی خود ایجاد می کنند.

 

لغو، تکنیک اصلاح لکنت است که پس از شروع لکنت، مکث می کند، کشش را رها می کند، و سپس صدای لکنت را دراز می کند تا دوباره آن را روان بیان کند.

تکنیک بیرون کشیدن (که تصحیح درون بلوکی نیز نامیده می شود)

 

هنگامی که روش لغو را به پایان رساندید، شروع به امتحان تکنیک بیرون کشیدن کنید. این بسیار شبیه به لغو است، با این تفاوت که زمانی این کار را انجام می دهید که قبلاً دچار لکنت شده اید. در حالی که در لحظه لکنت هستید، صدای لکنت را به آرامی و به راحتی پخش کنید و اجازه دهید بیرون بیاید.

 

L-l-l-l-llll این را دوست دارم. شما شروع به لکنت می کنید، سپس صدایی را که روی آن لکنت دارید دراز می کنید تا از آن عبور کنید.

 

بیشتر برای دیدن اینجا.

 

تکنیک ست مقدماتی (که اصلاح پیش بلوک نیز نامیده می شود)

 

بسیاری از افرادی که لکنت دارند می‌توانند کلماتی را ببینند که قرار است با لکنت زبان در صحبت‌های خود بیان کنند، مانند دیوارهای آجری که از جاده بلند می‌شوند.

 

پس از تسلط بر تکنیک‌های لغو و بیرون کشیدن، می‌توانید از تکنیک ست مقدماتی (که پیش بلوک نیز نامیده می‌شود) استفاده کنید.

 

ست آمادگی یک تکنیک اصلاح لکنت است که به شما امکان می دهد به جای توقف کامل و توقف، لکنت را راحت کنید.

 

برای انجام آن‌ها، کافی است اولین صدای کلمه را که باعث لکنت شما می‌شود، دراز کنید و از طریق آن به صدای بعدی و بقیه کلمه بروید و به جریان گفتار خود ادامه دهید.

 

این را دوست دارم

 

بیشتر را اینجا ببینید.

 

تکنیک پرش نور

 

جهش های نور به دنبال تکرار لکنت تا حد امکان ملایم، سریع و بدون درد هستند تا بتوانید پیام خود را ادامه دهید و گرفتار تنش نشوید.

 

در واقع شامل لکنت زبان است که می تواند دردناک باشد، اما انجام این کار به گونه ای که از پیام شما کاسته نشود.

 

برای انجام آن، هر زمان که لکنت دارید، سعی نکنید لکنت نکنید، این فقط تنش را افزایش می دهد. در عوض، لکنت کنید، اما نقاط تماسی را که لکنت در آنها اتفاق می‌افتد، تا حد امکان سبک و آسان کنید، بنابراین به جای لکنت‌های سخت، با پرش‌های آسان از آن عبور کنید.

 

نه مثل این (سخت و تنش)، اما l-l-مثل این (آسان و سبک).

تکنیک لکنت داوطلبانه (که لکنت کاذب یا تمرین منفی نیز نامیده می شود)

 

یکی از بدترین قسمت‌های لکنت این است که احساس کنید از کنترل خارج شده‌اید.

 

این یک احساس ترسناک و سفت کننده است و بسیاری از افرادی که لکنت دارند کاملاً قابل درک با آن مبارزه می کنند.

 

اینجاست که لکنت داوطلبانه شگفت انگیز است. باعث می شود عمداً لکنت زبان را در جایی وارد کنید که در غیر این صورت مسلط بودید.

 

اولین صدای یک کلمه را به آرامی و به راحتی تکرار کنید و سپس ادامه دهید تا اینکه تصمیم بگیرید داوطلبانه دوباره لکنت کنید.

 

بنابراین لکنت با هدف p—p— (فقط li—مثل این) به آرامی، آسان و آرام، لکنت داوطلبانه vo—نامیده می شود.

 

من می دانم که برای اکثر افرادی که لکنت دارند دیوانه کننده به نظر می رسد. و این یکی از سخت‌ترین بخش‌های متقاعد کردن افرادی است که لکنت دارند این کار را انجام دهند.

 

اما، کنترل را به گفتار شما تزریق می کند. شما باید تصمیم بگیرید که چه زمانی لکنت زبان را انجام دهید، به جای اینکه این اتفاق برای شما بیفتد.

 

و این به کاهش ترس (به حق شدید) شما از لحظات لکنت کمک می کند. سپس کاهش ترس منجر به گفتار روان تر می شود.

 

در اینجا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

تکنیک نرخ کاهش یافته

 

صحبت کردن پیچیده ترین کاری است که انسان ها از نظر فیزیولوژیکی انجام می دهند و نیاز به هماهنگی فوری صدها ماهیچه کوچک تقریباً بدون وقفه دارد.

 

صرفاً کاهش سرعت صحبت کردن می تواند زمان بیشتری را برای مغز شما بخرد تا بتواند از تمام کارهایی که برای صحبت کردن روان نیاز دارد مراقبت کند.

 

در ابتدا احساس عجیبی به شما دست می دهد، تقریباً مثل اینکه دارید مانند لاک پشت راه می روید یا از میان برف می پرید.

 

اما این زمان اندک مقداری از فشار صحبت کردن را از بین می برد و به شما امکان می دهد مسلط تر باشید.

 

برای تمرین نام خود را با نیم سرعت بگویید.

 

سپس نام شهری که اهل آن هستید را بگویید.

 

سپس آن را با مدرسه ای که در آن می روید یا شغلی که در آن کار می کنید امتحان کنید.

 

فقط کمی راحت تر، ها؟ (اگرچه فقط گفتن به کسی که لکنت دارد “آهسته تر” شود، لکنت او را حل نمی کند. اگر اینطور بود، همه ما قبلاً متوجه شده بودیم).

 

منبع اینجا

 

مکث ها و تکنیک عبارت

 

این یکی بر همان اصل تکنیک کاهش نرخ متکی است: خرید زمان بیشتر برای مغزتان برای صحبت روان تر.

 

برای انجام آن، مکث های بیشتری را در مکان های منطقی و طبیعی نسبت به حالت عادی به گفتار خود اضافه کنید.

 

این مقداری از حجم کار ذهنی را از مغز شما می گیرد و آن را برای سخنرانی روان تر آزاد می کند.

 

پس به جای اینکه حرف بزنی، این را دوست داشته باش و به مغزت استراحت نده…

 

سعی کنید بیشتر مانند این (مکث) صحبت کنید (مکث جزئی) با مکث های متفکرانه (مکث) با نیت خوب (مکث) که در سراسر آن پاشیده شده است.

 

برای اطلاعات بیشتر به اینجا بروید.

 

تکنیک تماس با چشم مطمئن

 

رایج ترین کاری که افرادی که لکنت دارند در پاسخ به لکنت انجام می دهند این است که چشمان خود را برگردانند.

تماس چشمی یک چیز قدرتمند است و در یک لحظه ناهمواری، این ارتباط قدرتمند ممکن است پردازش آن بیش از حد به نظر برسد.

 

اما یک راه فوق العاده موثر برای ایجاد اعتماد به نفس و حساسیت زدایی نسبت به ناراحتی لکنت، حفظ تماس چشمی در طول آن است.

 

ممکن است در ابتدا احساس ناراحتی کنید، اما سپس خواهید دید که هنگام لکنت نمی میرید و شنوندگانتان با شما می مانند.

 

همچنین باعث می‌شود هنگام لکنت احساس راحتی بیشتری داشته باشند و به آنها نشان دهید که نمی‌ترسی و مسئول گفتار خود هستید.

 

برای تمرین، با نگاه کردن به چشمان کسی و گفتن نام خود به او شروع کنید و مطمئن شوید که حتی اگر (یا زمانی) لکنت دارید، تماس چشمی را قطع نکنید.

 

سپس دوباره با نام شهری که از آن هستید این کار را انجام دهید.

 

اگر به دور نگاه می کنید، دوباره آن را امتحان کنید تا زمانی که به آن نگاه نکنید.

 

با مدرسه ای که در آن می روید یا شغلی که در آن کار می کنید دوباره امتحان کنید.

 

بیشتر در اینجا.

 

تکنیک خود تبلیغاتی (که خود افشاگری نیز نامیده می شود)

 

بسیاری از افرادی که لکنت دارند در مکالمه با افراد دیگر احساس وحشت درونی می کنند. آیا آنها به من پی خواهند برد؟ آنها در مورد من چه فکر می کنند؟ آیا آنها فکر می کنند من احمق هستم؟

 

و این کافی است تا هر کسی حتی بیشتر لکنت کند. تکنیک خود تبلیغاتی مزیت استرس زا را از هر مکالمه ای دور می کند، اما همچنین یکی از سخت ترین کارها برای فردی که لکنت دارد انجام می دهد.

 

می تواند سیل آرامش را به ارمغان بیاورد، بسیاری از تنش ها را از بین ببرد و به شما اجازه دهد بسیار واضح تر فکر کنید و صحبت کنید.

 

و تنها چیزی که لازم است یک مرحله ساده است:

 

همانطور که یک مکالمه را شروع می کنید، چه با یک مشتری جدید، یک مشتری جدید تلفنی، یا هنگامی که یک سخنرانی را در مدرسه شروع می کنید، به سادگی این موضوع را که در طول مکالمه لکنت دارید و ممکن است به اشتراک بگذارید. یا هنگامی که یک لکنت داشتید به آن اشاره کنید.

 

میدونم میدونم. برای اکثر افرادی که لکنت دارند، این شبیه مرگ است.

 

اما باید اعتراف کنم که به مشتری جدیدم می گویم: «همچنین، من با لکنت خفیف صحبت می کنم، بنابراین اگر می شنوید که در حین صحبت کردن با یکی دو کلمه اینجا و آنجا گرفتار می شوم، فقط بدانید که به کمی زمان بیشتر نیاز دارم. برای بیرون آوردن آن، همین، تمام اضطراب عملکردی را که قبلاً با آن صحبت می کردم از بین می برد.

 

همچنین این سخت ترین کاری است که تا به حال در زندگی ام انجام داده ام، اجازه دادن به شخص دیگری در مورد من.

 

اما آن را فقط یک بار امتحان کنید و ببینید که آیا به طور کامل احساس مکالمه شما را تغییر نمی دهد.

 

اگر یک بار آن را امتحان کردید و به هیچ وجه کمکی نکرد، دیگر آن را تکرار نکنید.

 

اما در تجربه من، این یکی از آزادکننده ترین کارهایی است که فردی که لکنت دارد، اگر بتواند شجاعت به دست آورد، انجام دهد.تماس چشمی یک چیز قدرتمند است و در یک لحظه ناهمواری، این ارتباط قدرتمند ممکن است پردازش آن بیش از حد به نظر برسد.

 

اما یک راه فوق العاده موثر برای ایجاد اعتماد به نفس و حساسیت زدایی نسبت به ناراحتی لکنت، حفظ تماس چشمی در طول آن است.

 

ممکن است در ابتدا احساس ناراحتی کنید، اما سپس خواهید دید که هنگام لکنت نمی میرید و شنوندگانتان با شما می مانند.

 

همچنین باعث می‌شود هنگام لکنت احساس راحتی بیشتری داشته باشند و به آنها نشان دهید که نمی‌ترسی و مسئول گفتار خود هستید.

 

برای تمرین، با نگاه کردن به چشمان کسی و گفتن نام خود به او شروع کنید و مطمئن شوید که حتی اگر (یا زمانی) لکنت دارید، تماس چشمی را قطع نکنید.

 

سپس دوباره با نام شهری که از آن هستید این کار را انجام دهید.

 

اگر به دور نگاه می کنید، دوباره آن را امتحان کنید تا زمانی که به آن نگاه نکنید.

 

با مدرسه ای که در آن می روید یا شغلی که در آن کار می کنید دوباره امتحان کنید.

 

بیشتر در اینجا.

 

تکنیک خود تبلیغاتی (که خود افشاگری نیز نامیده می شود)

 

بسیاری از افرادی که لکنت دارند در مکالمه با افراد دیگر احساس وحشت درونی می کنند. آیا آنها به من پی خواهند برد؟ آنها در مورد من چه فکر می کنند؟ آیا آنها فکر می کنند من احمق هستم؟

 

و این کافی است تا هر کسی حتی بیشتر لکنت کند. تکنیک خود تبلیغاتی مزیت استرس زا را از هر مکالمه ای دور می کند، اما همچنین یکی از سخت ترین کارها برای فردی که لکنت دارد انجام می دهد.

 

می تواند سیل آرامش را به ارمغان بیاورد، بسیاری از تنش ها را از بین ببرد و به شما اجازه دهد بسیار واضح تر فکر کنید و صحبت کنید.

 

و تنها چیزی که لازم است یک مرحله ساده است:

 

همانطور که یک مکالمه را شروع می کنید، چه با یک مشتری جدید، یک مشتری جدید تلفنی، یا هنگامی که یک سخنرانی را در مدرسه شروع می کنید، به سادگی این موضوع را که در طول مکالمه لکنت دارید و ممکن است به اشتراک بگذارید. یا هنگامی که یک لکنت داشتید به آن اشاره کنید.

 

میدونم میدونم. برای اکثر افرادی که لکنت دارند، این شبیه مرگ است.

 

اما باید اعتراف کنم که به مشتری جدیدم می گویم: «همچنین، من با لکنت خفیف صحبت می کنم، بنابراین اگر می شنوید که در حین صحبت کردن با یکی دو کلمه اینجا و آنجا گرفتار می شوم، فقط بدانید که به کمی زمان بیشتر نیاز دارم. برای بیرون آوردن آن، همین، تمام اضطراب عملکردی را که قبلاً با آن صحبت می کردم از بین می برد.

 

همچنین این سخت ترین کاری است که تا به حال در زندگی ام انجام داده ام، اجازه دادن به شخص دیگری در مورد من.

 

اما آن را فقط یک بار امتحان کنید و ببینید که آیا به طور کامل احساس مکالمه شما را تغییر نمی دهد.

 

اگر یک بار آن را امتحان کردید و به هیچ وجه کمکی نکرد، دیگر آن را تکرار نکنید.

 

اما در تجربه من، این یکی از آزادکننده ترین کارهایی است که فردی که لکنت دارد، اگر بتواند شجاعت به دست آورد، انجام دهد.

به یک گروه اجتماعی لکنت زبان بپیوندید

 

برای بسیاری از افرادی که لکنت زبان دارند، کل دنیا برای تمام زندگی آنها مانند منطقه قضاوت احساس می شود. هر مکالمه ای در خطر احساس تحقیر کامل است.

 

به همین دلیل است که گروه‌های حمایتی لکنت زبان می‌توانند زندگی را تغییر دهند.

 

همه می دانند که تو بودن چگونه است و بنابراین در مورد تو قضاوت نمی کنند. تو بیرون که تنها نیستی که قبول شدی که متعلق به شماست.

 

این چیزهای قدرتمندی است، غلبه بر تنهایی ناشی از لکنت. واقعا هست. و این در واقع می تواند میزان بد لکنت شما را کاهش دهد.

 

لکنت نوجوانان و بزرگسالان (12 سال به بالا)

همه چیزهایی که برای کودکان مدرسه‌ای استفاده می‌شد را می‌توان در نوجوانان و بزرگسالان نیز استفاده کرد، به جز تکنیک گفتار زمان‌بندی هجا، که به خوبی برای بزرگسالان ترجمه نشده است.


در اینجا ما تکنیک‌های شکل‌دهی روان* (که به آن بازسازی گفتار یا گفتار طولانی نیز گفته می‌شود) اضافه می‌کنیم که برخی از دشوارترین‌ها برای تسلط بر آن‌ها هستند، اما همچنین برخی از بهترین‌ها برای اجازه دادن به بزرگسالان برای داشتن گفتار روان هستند.


*برخی از کودکان در سنین مدرسه نیز ممکن است بتوانند تکنیک‌های شکل‌دهی روانی که در این بخش در زیر ذکر شده است را انجام دهند، اما تضمینی نیست. آزمون و خطا بر اساس مورد به مورد ممکن است.


تکنیک هجای کشیده


هنگامی که سرعت گفتار خود را به روشی سیستماتیک کاهش می دهید، می توانید بیشتر با آن هماهنگ شوید و یاد بگیرید که چگونه آن را تغییر دهید تا آن را روان تر کنید.


بدون کاهش سرعت، درک و ایجاد تغییرات کوچک و دقیق مورد نیاز برای روان صحبت کردن تقریبا غیرممکن است.


شما تکنیک هجای کشیده را با شکستن یک کلمه به هجاهای آن شروع می کنید. به عنوان مثال، “lightly” را به هجاهای “light” و “ly” تقسیم کنید.


سپس، هر هجا را به مدت 2 ثانیه کامل دراز می‌کنید، اولین ثانیه به طور کامل توسط صدای اول در هجا و ثانیه دوم توسط تمام صداهای باقی مانده در هجا گرفته می‌شود.


در “سبک”، “l” را برای یک ثانیه کامل، “ight” را برای یک ثانیه دیگر، یک ثانیه استراحت بین دو هجا بگذارید، سپس “l” پایانی را برای یک ثانیه کامل بکشید. ، و “y” برای آخرین ثانیه.


سعی کنید با تکنیک هجای کشیده بگویید “به آرامی”:


“Lllllll (یک ثانیه)-iiight (دو ثانیه)” (استراحت یک ثانیه) “llllll (یک ثانیه) – yyyyyy (دو ثانیه).”


صدای اول یک ثانیه کامل به خود می رسد، سپس صداهای باقی مانده در هجا، ثانیه دیگر را پر می کنند.


دو ثانیه در هر هجا.


هنگامی که این کار را انجام دادید، دهان خود را در موقعیتی برای اولین صدای هجا قرار دهید و آن را برای یک ثانیه نگه دارید، سپس به تولید بقیه هجا در ثانیه باقیمانده بروید.