رد کردن پیوندها

بهترین دکتر لکنت زبان در تهران

شما را به فراتر از درمان لکنت زبان خواهیم رساند.

لکنت زبان چیست؟

(Stuttering) لکنت زبان یک اختلال گفتاری است که به گیر کردن زبان اطلاق می‌شود. در لکنت زبان، شخص دچار مشکلاتی است که باعث تکرار ناخواسته صوت‌ها، حروف یا کلمات می‌شود. علاوه بر تکرار، ممکن است شخص در حین صحبت متوقف شود و تنش در عضلات صورت و گفتار داشته باشد. برای درمان قطعی لکنت زبان باید به بترین دکتر لکنت زبان مراجعه کنید.

لکنت زبان می‌تواند تأثیری روانی و اجتماعی داشته باشد و در برخی موارد ممکن است باعث تنش و اضطراب شود. تشخیص لکنت زبان عموماً توسط بهترین دکتر تخصصی لکنت زبان (Speech-Language Pathologist) صورت می‌پذیرد. این تشخیص ممکن است شامل ملاحظه و بررسی نحوه صحبت کردن فرد، مصاحبه با وی و ارزیابی های مربوط به نطق و زبان باشد. همچنین، سابقه بیماری و علائمی که شخص تجربه می‌کند نیز بررسی می‌شود لذا هر چه سریعتر جهت درمان لکنت زبان با کلینیک اسکیلا تماس بگیرید.

درمان قطعی لکنت زبان

آنچه را که احساس می کنی بگو، آنچه می گویی را احساس کن
مشاوره فوری

5 تا از بهترین درمانگر های لکنت زبان:

بهترین دکتر درمان لکنت زبان، دکتر اکرم حسین زاده

دکتر لکنت زبان بزرگسالان

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک

دکتران لکنت زبان برای بزرگسالان متخصص در تشخیص و درمان مشکلات گفتاری و زبانی در افراد بالای 18 سال هستند. این متخصصان می‌توانند به بزرگسالان کمک کنند تا مشکلات مربوط به لکنت زبان خود را شناسایی کنند و روش‌های مناسب درمانی را برای آن‌ها ارائه دهند.
 

. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

دکتر لکنت زبان کودکان

لکنت زبان یک مشکل گفتاری است که می‌تواند در کودکان رخ دهد. که با نقص در جریان نرمال و فلوئنتی گفتار فرد همراه است. افراد مبتلا به لکنت زبان ممکن است به صورت مکرر کلمات یا صداها را تکرار کنند، به تعداد واژه‌ها به دست نیاورند، مکث‌های طولانی داشته باشند یا صداها را متوقف کرده و دچار مشکل در آغاز یا ادامه جملات شوند.

لکنت زبان ممکن است در کودکی شروع شود و در بعضی از موارد به صورت دائمی باقی بماند. علل لکنت زبان متنوع هستند و ممکن است به عوامل ژنتیکی، عصبی، روانی، یادگیری زبان، یا محیطی برگردد. درمان لکنت زبان معمولاً به وسیله توجه به اصول توانبخشی گفتاری و در برخی موارد مشاوره روان‌شناختی و مشاوره خانواده انجام می‌شود. در برخی موارد، داروها و تکنیک‌های خاص ممکن است به عنوان بخشی از درمان در نظر گرفته شوند.

برای درمان لکنت زبان کودک خود باید به بهترین دکتر لکنت زبان، یعنی دکتر اکرم حسین زاده مراجعه کنید.

درمان لکنت زبان در کودکان

بهترین دکتر لکنت زبان در اصفهان

شما می توانید درمان لکنت زبان خود را به صورت آنلاین با بهتربن دکتر لکنت زبان انجام دهید.. دکتر اکرم حسین زاده، شما را به صورت آنلان درمان می کند.

درمان قطعی لکنت زبان

درمان تضمینی لکنت زبان با ارائه ضمانت نامه کتبی توسط کلینیک گفتار درمانی اسکیلا

درمان قطعی لکنت زبان در بزرگسالان

درمان لکنت زبان به منظور کمک به فرد در بهبود نطق و کاهش عوارض اجتماعی و روانی مرتبط با آن انجام می‌شود. در زیر چند راهکار و روش درمانی برای لکنت زبان آورده شده است:

  1. ترکیب مشاوره و آموزش: ترکیب مشاوره با متخصص درمان لکنت زبان و آموزش به فرد، کمک می‌کند تا درک بهتری از لکنت زبان و عواقب آن پیدا کند و راهکارهای مؤثرتری برای کنترل لکنت زبان یاد بگیرد.
  2. آموزش تکنیک‌های نفسگیری: تکنیک‌های نفسگیری و آرامش مانند تنفس عمیق و تمرینات آرامش بدنی می‌توانند به فرد در کاهش تنش عضلانی و مدیریت استرس کمک کنند.
  3. تمرینات زبانی: تمریناتی که بر روی تقویت عضلات زبان و آواهای مرتبط با نطق تمرکز دارند، می‌توانند به بهبود نطق و کنترل گرفتگی زبان کمک کنند. این شامل تمرینات تنظیم سرعت گفتار، تمرینات تنظیم ضربان قلب و تمرینات تنظیم نفس می‌شود.
  4. تکنیک‌ توقف: تکنیک‌هایی که فرد را در کاهش توقف‌ها و  پرش های عضلانی در گفتار کمک می‌کنند، می‌توانند اثربخش باشند. این تکنیک‌ها شامل توقف‌های استراتژیک، تکنیک تحریکی و تمرینات تنظیم حرکات غیرعادی است.
  5. تمرینات گفتاری: تمریناتی که بر مهارت‌های گفتاری از جمله تنظیم سرعت، تنظیم تنوع صداها و استفاده از نواحی مختلف دهان و حلق تأکید دارند، می‌توانند بهبود در نطق و کنترل گرفتگی و لکنت زبان را تسهیل کنند.

مهم است برای درمان لکنت زبان، با یک متخصص درمان لکنت زبان مشورت کنید. او می‌تواند نیازها و مشکلات شما را بررسی کند و یک برنامه درمانی مناسب برای شما تعیین کند. همچنین، حمایت خانواده و اطرافیان نیز در موفقیت درمان لکنت زبان بسیار مؤثر است.

بهترین دکتر برای درمان لکنت زبان کیست؟

برای پیدا کردن بهترین دکتر برای درمان لکنت زبان باید به این موضوع توجه داشته باشید که بهترین دکتر در بهبود لکنت زبان چه ویژگی‌هایی دارد. گفتار درمانی هم مانند سایر رشته‌ها دارای شاخه‌های مختلفی است.
یک دکتر خوب برای درمان لکنت زبان باید ویژگی‌های بسیاری داشته باشد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تخصص کافی در گفتار درمانی، رضایت مراجعه کنندگان قبلی، کلینیک معتبر، دانش به روز، مدارک تحصیلی معتبر اشاره کرد.

علائم لکنت زبان

  • بروز حس دشواری در فرد برای شروع یک کلمه، عبارت یا جمله
  • بیان طولانی یک حرف یا صدا در یک کلمه
  • تکرار صدا، بخش یا کلمه در حین صحبت
  • سکوت فرد برای بیان هجا و کلمات خاص در حین صحبت
  • بیان کلماتی مثل آم در ین تلفظ کلمات سخت
  • ایجاد تیش زیاد در فرد و حرکات متفاوت صورت و اندام او برای فهماندن کلمات خود به اطرافیانش
  • بروز اضطراب در فرد زمان صحبت
  • ناتوانی فرد در برقراری رابطه موثر با اطرافیانش

بروز چه نشانه‌هایی در فرد مبتلا به لکنت، باعث مراجعه ضروری او به کتر لکنت زبان میشود؟

لکنت زبان در بین کودکان ۲ تا ۵ سال نسبت به سایر افراد شایع‌تر است؛ اما در کنار هر یک از علائم ذکر شده بالا، موارد زیر نیز ممکن است در فرد مبتلا به این اختلال نیز ظهور کند:

  • لکنت بیشتر از ۶ ماه زمان ببرد
  • لکنت با سایر مشکلات گفتاری و زبانی همراه باشد
  • لکنت با افزایش سن کودک بیشتر شود یا همچنان ادامه یابد
  • لکنت با سفت شدن عضلات یا تلاش برای صحبت کردن همراه باشد
  • لکنت بر روی عملکرد شغلی، تحصیلی و اجتماعی فرد تاثیر بگذارد
  • لکنت موجب اضطراب و مشکلاتی چون ترس از صحبت کردن در فرد شود
  • لکنت در بزرگسالی یک فرد رخ دهد

با وقوع هر یک از علائم و نشانه‌های بالا، برای درمان این اختلال باید حتما به پزشک مراجعه کنید.

درمان لکنت زبان در تهران

کلینیک اسکیلا به آدرس :خیابان شریعتی، جنب مترو شریعتی، نبش خیابان مینا، ساختمان نیکان، طبقه 6، واحد 5

در مرکز تهران با درخور بودن بهترین دکتر های لکنت زبان می تواند در هر زمینه ی گفتار درمانی، درمان لکنت زبان، روانشناسی فردی، درمان لکنت زبان در کودکان، گفتار درمانی بزرگسالان و …    به شما کمک کند

با کلینیک گفتار درمانی اسکیلا تماس بگیرید

پیام بگذارید